Novinky

Je Guatemala nebezpečná?

21.01.2019 02:51
AHOJ!!! Na základě naší prosby z minulého týdne se nám celá řada z vás s heslem "AHOJ" ozvala a my všem moc děkujeme. Je pro nás důležité vědět, že s námi tuto expedici prožíváte. Důvodem je také české povědomí, že se jedná o země s velkou kriminalitou a cestovat na vlastní pěst je tudíž...

PURA VIDA Kostarika

14.01.2019 03:02
Pod divným názvem našich dnešních novinek si představte cokoliv pozitivního a bude to správně... Zdravíme vás z Kostariky, kde jsme v uplynulém týdnu zažili mnoho krásných chvil. Nafotili jsme tisíce fotek a natočili hodiny videa. Ukážeme vám jen malinký přehled úžasných zážitků. Poznávání jsme...

V Panamě není jen průplav

07.01.2019 03:25
V loňském roce jsme žádnou velkou expedici nepodnikli, ale letos jsme začali opravdu zostra. Hned 2. ledna brzo ráno jsme si to namířili směr Vídeň a odtud přes Frankfurt do Panama City. Mezi mrakodrapy jsme dlouho nepobyli a hned 3. ledna brzo ráno jsme navštívili slavný kanál. Věděli jste, že...

Veselé Vánoce

16.12.2018 20:10
Příští pondělí je Štědrý den a další Silvestr, na naše pravidelné pondělní novinky tedy nikdo nebude zvědavý :-) Přejeme všem našim přátelům a příznivcům hezké vánoční svátky, veselé rozloučení s letošním rokem a bujaré přivítání roku nového. Mějte pevné zdraví a stále dobrou náladu. Pokud se vám...

Vánoce v Drážďanech

10.12.2018 08:11
Vánoce se blíží rychleji než si myslíme, za 14 dní už budeme hladovět kvůli zlatému prasátku. A tak jsme se v úterý zajeli dopředu trochu vykrmit do Drážďan. Vánoční trhy tady mají tradici již 584 let. Vyzkoušeli jsme snad všechno, co prodejci nabízeli - od domácího chleba zapečeného se sýrem, přes...

Dostali jsme vysvědčení

03.12.2018 09:04
Naše letošní přednášky se pomalu blíží k závěru. Snad nezakřikneme zdárné dokončení zbývajících besed, když poděkujeme všem, kteří za námi přišli a přijeli. Velmi si vážíme vaší přízně. Povídat o našem cestování nás velice baví, a naštěstí nejsme jediní :-) Drtivá většina organizátorů si nás...

Přírůstek do rodiny

26.11.2018 09:47
V tradičních pondělních novinkách vás seznamujeme jednak se vším důležitým, co se týká našeho cestování, ale také občas prozradíme něco z našeho soukromého života. Osobně to beru tak, že jednou za týden napíšu našim přátelům, kteří naše internetové stránky navštěvují a jsem rád, když se mi na...

USA

19.11.2018 10:00
Dnes musím nutně dokončit příběh z minulého týdne. Při naší loňské expedici jsme nejprve přejeli napříč Kanadou a poté jsme se pro změnu přes USA vraceli zpátky. Celá expedice zahrnovala 13 tisíc ujetých kilometrů a potřebovali jsme na to 25 dní. Před týdnem jsem vám ve fotogalerii nabídl...

KANADA

12.11.2018 09:47
Minulý týden jsem zmiňoval naši novou besedu, na kterou se ale mnozí z vás nedostanou. Abych vás neochudil o naše zážitky, doplnil jsem naši fotogalerii. Stačí kliknout na správný kontinent a tam už najdete, co hledáte. Pro jednoduchost připojuji odkaz: FOTOGALERIE KANADA A komu se naše...

Premiéra nové besedy

05.11.2018 09:01
Poprvé jsme předstoupili před naše příznivce s tématem Kanada a USA. Dnes by měl psát pondělní novinky někdo jiný, aby hodnocení bylo objektivní. Rodiče mám ale upřímné a kdyby se jim naše povídání nelíbilo, určitě bych si konstruktivní kritiku vyslechl. Reakce však byla pochvalná, takže jsme z...

Když jde na kole o život...

29.10.2018 08:36
Pokračujeme s našimi prázdninovými cyklovýlety. Jeden z nich se uskutečnil do obce Skorošice a okolí. Nachází se v blízkosti hranic s Polskem, severozápadně od Jeseníku. Tady jsme se nejprve zúčastnili Skorošických slavností a byli jsme nadšení, jak se lidé umí bavit. Pravidelně se tady v létě koná...

Úniková místnost

22.10.2018 08:02
Rád bych dokončil informaci z minulého týdne a sdělil vám výsledek našeho souboje se žalářníkem. Nechali jsme se dobrovolně uvěznit ve středověkém vězení a měli jsme přesně 60 minut na vyřešení hlavolamů, kvízů a tajemných úkolů. Jen tak jsme se mohli zařadit mezi 60 % úspěšných, kterým se podařilo...

Signal Praha

15.10.2018 09:38
V rámci našeho přednáškového turné ve středních a severních Čechách jsme navštívili Prahu. Ubytovali jsme se u Moniky s Markem a vyrazili do víru velkoměsta. V neděli se konala akce zvaná Signal. Na různých místech našeho hlavního města probíhala světelná show. A tak jsme jezdili tramvají,...

Rychlebské stezky

08.10.2018 08:31
O prázdninách jsme vyrazili na týden do Jeseníků a naším hlavním programem byla cyklistika. Postupně vám představíme skvělá místa, která se nám podařilo navštívit. V mapě jsme objevili cyklistickou trasu s názvem Rychlebské stezky. Nikdy předtím jsme o nich neslyšeli. Něco málo naznačovala...

Ďáblova prdel

01.10.2018 08:46
Slíbil jsem informace o našich prázdninových výletech a dnes přináším první z nich. Titulek nelže, místo tohoto jména se dá opravdu v České republice nalézt. Vydali jsme se s Alčou na cyklistický výlet v blízkosti jihočeského Strmilova a došlapali jsme ke skále, která nese jméno čertova pozadí a...

Návštěva z Nového Zélandu

24.09.2018 09:46
V následujících týdnech budeme vzpomínat na zajímavé prázdninové zážitky. V červenci jsme měli vzácnou návštěvu, přijeli naši kamarádi z Nového Zélandu. Kdo nás sleduje dlouhodobě, tak si jistě vzpomene, jak jsem u protinožců tři měsíce pobýval v hostitelské rodině. Tehdy vznikla celá řada...

Vydali jsme stolní kalendář 2019

17.09.2018 09:03
O prázdninách jsme pilně pracovali. Už jsem se zmínil, že jsme tvořili nový kalendář a dnes bych vám ho rád představil. Jedná se už tradičně o kalendářový příběh. 53 fotografií a doprovodných komentářů představuje naši téměř měsíční expedici po Kanadě a USA. Přiložili jsme i mapu s trasou naší...

Do lavic a na besedy....

02.09.2018 15:17
A je po prázdninách, rychle nám to uteklo. Po letošním létě si snad ani nemůžeme říkat cestovatelé, nikde jsme nebyli. Řekli jsme si, že když je vedro u nás, není potřeba jezdit někam za ještě větším vedrem. A tak jsme pracovali, připravovali novou besedu, tvořili kalendář na rok 2019 a občas...

Taková normální rodinka

25.06.2018 07:52
Dnes je poslední pondělí školního roku a tím i naše poslední novinky. O prázdninách si dáme pauzu a ozveme se na začátku září, abychom vám představili kompletní program našich podzimních besed. Přejeme vám hezké léto a parádní cestovatelské zážitky. Pokud se nám ozvete a napíšete, jaká hezká místa...

Huráááááááááá

18.06.2018 08:56
Dnešní zpráva bude krátká, ale o to důležitější a radostnější. Naše dcera Monika zdárně ukončila studium medicíny a ke svému jménu připojila třetí "M" = MUDr. Monika Márová. Jsme velmi pyšní a moc gratulujeme. Teď chvilka volna a pak vzhůru do pracovního procesu... Tajně jsem dceři z facebooku...

Rádi si hrajeme

11.06.2018 10:07
Z cestování po světě jsme dovezli domů celou řadu zajímavých informací. Naše zážitky zvěčňujeme v podobě cestopisných knih a dokumentárních filmů, to jistě všichni víte. Děláme přednášky pro školy, knihovny a další organizace, ale ani to není žádné tajemství. Možná jste ale nevěděli, že si taky...

Poslední beseda

04.06.2018 08:36
Máme před sebou poslední naši besedu pro veřejnost v prvním pololetí 2018 - ve čtvrtek budeme v knihovně Kuřim. Dovolte mi, prosím, abych všem divákům, kteří na naši přednášku přišli, moc poděkoval za přízeň. Bylo pro nás velkým potěšením seznamovat vás s našimi expedicemi a jsme šťastní, že vás...

Vzpomínáme....

28.05.2018 08:53
V minulém týdnu byl narozeninový den našeho Jirky. Podruhé jsme mohli na Jiříka jen vzpomínat a nebylo to lehké. Bolest a ztráta nikdy nepřejde, jen se na to dá prý zvyknout. Pochybovačný jsem proto, že my jsme si ještě nezvykli. Intenzivní způsob života, jaký jsme s naším synem zvolili má dnes své...

Výroční zpráva - květen 2018

21.05.2018 10:03
Možná si vzpomenete, jak jsem kdysi dávno na Novém Zélandu jezdil celý den na kole s Američanem jménem Ed. Pozval jsem ho na návštěvu do Přerova a on k nám opravdu přijel. Strávili jsme spolu příjemných pár dní a já jsem si všiml, že každý večer chvíli jen tak sedí a nic neříká. Výraz ve tváři se...

Zbývá poslední krok

14.05.2018 08:56
Monika mi asi po dnešku bude nadávat, jenže naše příznivce tato informace prostě zajímá. Už jsem se před časem zmiňoval, že dostáváme mailem i na přednáškách dotazy na studium naší dcery. Mnoho z vás ví, že už šest let sedí pořád na zadku a učí se a učí se a učí se, aby úspěšně absolvovala...

Zasloužená dovolená

29.04.2018 08:24
Máme za sebou hlavní část jarních besed, před námi už jen pár škol a dvě přednášky pro veřejnost. Podzimní program je připravený a celá řada organizátorů si nás objednala i na příští rok. Jsme nadšení, jak velký zájem je o naše povídání a hlavně nás setkávání s příznivci našeho cestování velmi...

Podle Jirky do Irska

23.04.2018 09:38
Zjistil jsem, že naše fotogalerie navštívených zemí stále ještě není kompletní. Dnes vám tedy přináším zážitky z Irska. V létě už to budou dva roky, co jsme vyrazili na expedici plnou emocí. Však víte, náš syn Jirka krátce předtím odešel do cestovatelského nebe, ale my jsme tehdy po krátkém váhání...

Výhra ve fotografické soutěži

16.04.2018 07:39
Autorkou drtivé většiny našich fotografií je Alena a za své snímky sklízí na našich besedách nejednu pochvalu. Já s Monikou si jen tak občas blikneme mobilem. O víkendu nás ale čekalo na přednášce v obci Mokré velké překvapení. Před časem jsem jen tak z hecu poslal jednu svou fotku do soutěže s...

Konečně teplo

08.04.2018 20:41
Hurá, zima je snad definitivně pryč a my si budeme užívat sluníčka a nabírat energii a snad taky cestovat. Často se nás někdo ptá, kam se chystáme? Odpověď ale zatím neznám. Až přijde ten správný čas, tak určitě naše plány prozradíme. V tuto chvíli jedeme na menší přednáškové turné a snad stihneme...

Veselé Velikonoce

02.04.2018 08:22
Dnešní pozdrav pro naše příznivce a kamarády není cestovatelský, ale velikonoční. Přejeme vám hezké pondělí a konečně jarní počasí.... a připojujeme děsivou informaci z internetu, doufám, že se jedná o apríl, ale pro jistotu si jdu naposledy zamrskat..... Velikonoční tradice v ohrožení. Novela...

Vzpomínáme na Skotsko

25.03.2018 20:29
Tak jsme vám o víkendu seděli a vzpomínali na naše evropské výpravy. Jednou z nejúžasnějších expedic byla určitě ta skotská. Kdybych měl znovu možnost tuto drsnou, ale krásnou krajinu navštívit, neváhal bych ani vteřinu. Současně jsem si uvědomil, že Skotsko nemáme v naší fotogalerii. Nedostatek...

Největší puzzle na světě

19.03.2018 08:38
Občas vás kromě cestování necháme nahlédnout pod pokličku našeho rodinného života, jako třeba dnes. Před časem jsme si poskládali docela velké puzzle, myslím 7000 dílků. Jedná se o mapu světa a zdobí náš obývací pokoj. Jenže pak někdo položil bláznivou otázku: "Jaké je největší puzzle na světě?"...

Ohlédnutí za minulým týdnem

12.03.2018 09:51
Dnes bych se rád ohlédl zpět na předchozí týden a mám k tomu hned dva důvody. Předně přeji všem ženám hodně zdraví k svátku MDŽ. Před týdnem bych přál moc brzo a dnes je to pro změnu pozdě, ale snad přání přesto přijmete. Dřív bych vám přál mnohem víc, ale už jsem ve věku, kdy už vím, že zdraví je...

Premiéra je tady

05.03.2018 08:09
Tento týden, konkrétně ve středu v pět hodin v Mutěnicích, budeme mít premiéru fungl nové besedy na téma Kambodža, Laos a Thajsko. Jedná se v pořadí o třinácté téma a my budeme doufat, že magické číslo je pro nás šťastným. Možná si řeknete: "No a co, promítnete pár fotek a ke každé něco málo...

Zlatá Ester

26.02.2018 08:59
Ester Ledecká je v těchto dnech asi nejslavnější osobou světa a proto zmínka o jejím fenomenálním úspěchu nemůže chybět ani na našich webovkách. Olympiádu máme za sebou, užili jsme si ji a prožívali úspěchy i porážky našich sportovců. Všechny medaile nám udělaly velkou radost, hokejisté mě osobně...

Hlavní město světa - Pchjongčchang

12.02.2018 08:31
Všichni naši kamarádi a příznivci dobře ví, že kromě cestování je naším velkým koníčkem sport. Na významné sportovní události se těšíme jako malé děti na vánoční stromeček. Olympiáda je logickým vyvrcholením pro sportovce i pro diváky. Vzpomínáte, jak se před dvaceti lety zastavil veškerý...

Cestopisný kvíz - každý může vyhrát

05.02.2018 08:56
Mnozí z vás netrpělivě očekávají až zveřejníme správné odpovědi na otázky z našeho hádankového kalendáře. Píšete nám, jak v rodinách a pracovních kolektivech soutěžíte, kdo bude při tipování úspěšnější. Řekl bych, že kalendář 2018 byl asi obtížnější než ty minulé. Někdy jistě postačily znalosti,...

Světové stavby u nás doma

29.01.2018 08:48
Cestování má jistě mnoho podob. Za některými zážitky musíte vyjet daleko do světa a za jinými můžete dojít pěšky, protože na vás čekají kousek od vlastního domu. V Praze se právě v této chvíli můžete podívat na nejvýznamnější budovy světa. Musíte si ale pospíšit, protože jsou vyrobené z ledu a brzo...

Pozvánka na besedy o cestování

22.01.2018 08:07
A je to tady, zítra máme první přednášku o našem cestování v roce 2018. Moc se těšíme na setkání se "starými" známými, tedy na místa, kam jezdíme pravidelně už mnoho let. Celá řada knihoven a škol nás zve opakovaně, jednou i dvakrát do roka. Naši příznivci se chtějí postupně seznámit se všemi kouty...

Druhá polovina rodiny

15.01.2018 08:23
Původně jsem měl v plánu dnes zveřejnit termíny našich besed na nejbližší období, jenže příspěvkem z minulého týdne jsem si zkomplikoval život. "To jsem zvědavá, jak budeš psát sám o sobě," zněla provokující poznámka jedné z našich kamarádek, která pondělní novinky pravidelně sleduje. Prý...

Doktorka v rodině je výhodou

08.01.2018 07:55
Minulý týden jsem slíbil, že také v letošním roce vám budeme přinášet tradiční pondělní novinky z našeho nejen cestovatelského života. Manželka Alena všechno odstartovala, na řadě je další člen našeho rodinného týmu - dcera Monika. Hodně z vás, kteří čtete naše knihy, se na ni ptáte a na dálku ji...

Jak na Nový rok, tak po celý rok

01.01.2018 10:00
Pohodička, přejídání, pohádky, návštěvy ze závěru roku jsou minulostí. Ode dneška se vrháme do práce, protože pravidlo jak na Nový rok, tak po celý rok se nám líbí. Alča se hned od rána vrhla do práce a já vám posílám důkaz v podobě fotografie: A protože rádi soutěžíme, tak malá kvízová otázka pro...

Veselé Vánoce a úspěšný nový rok 2018

18.12.2017 08:50
Poslední letošní novinky jsou tady. Děkujeme všem přátelům za přízeň i pravidelné návštěvy našich internetových stránek. Také příští rok budeme pokračovat v cestování, pořádání besed a každé pondělí vám přineseme nějakou tu novinku nebo vzpomínku. Jsme rádi, že náš příběh sledujete a budeme se...

A je konec ... ???

11.12.2017 08:29
Minulé pondělí jsme zavzpomínali na poslední zemi z naší expedice Indočínou. Mohlo by se zdát, že tímto je naše fotogalerie států, které jsme navštívili, kompletní. Včera jsem provedl inventuru na mapě, kam si zapícháváme vlaječky navštívených míst, a zjistil jsem, že několik alb jsem letos dodělat...

Thajskem od severu k jihu

04.12.2017 09:48
Poslední zemí, kterou navštívíme v rámci naší expedice Indočínou je Thajsko. Zahájili jsme na severu v nádherném městě Chiang Mai. Navštívit můžete přes tři sta chrámů, ale v zájmu pestrosti našeho výletu jsme některé vynechali a podívali se raději na thajský box, do botanické zahrady a vyzkoušeli...

Liverpool - Chelsea

27.11.2017 08:32
Kdo sleduje příběh naší rodiny pravidelně, tak jistě ví, že kromě cestování je naším velkým koníčkem sport. Troufám si říct, že máme slušný přehled o všem důležitém. Čeští sportovci na olympiádě či mistrovství světa se mohou spolehnout na naše zaťaté pěsti pro štěstí. Sousedi v paneláku přesně ví,...

Poznáváme Laos

20.11.2017 11:01
Další zemí na naší expedici Indočínou byl Laos. Jeho území tvoří ze 70 % lesy a hory, kde jsme strávili několik dní například vyjížďkami na kole. Vyzkoušel jsem tady také zip line, tedy adrenalinové kousky zavěšen na laně nad propastí. Jízda vzduchem přes údolí mě opravdu nadchla. Okouzleni jsme...

Krásná i krutá Kambodža

13.11.2017 09:15
Třetí zemí, kterou jsme navštívili při naší cestě Indočínou je Kambodža. Pýchou všech obyvatel je především chrámový komplex Angkor, se kterým jsme se seznámili velmi podrobně a nutno říct, že jsme byli nadšení. Po deštích na závěr pobytu ve Vietnamu jsme se navíc příjemně ohřáli. Celé dva dny jsme...

Jedeme do Vietnamu

06.11.2017 08:50
Dnes bych rád doplnil naši fotogalerii o druhou zemi, kterou jsme navštívili v rámci naší expedice Indočínou. Podíváme se společně do Vietnamu, tedy samozřejmě virtuálně, prostřednictvím našich snímků. Nabyli jsme dojmu, že lidé ve velkých městech i na malinkatých vesnicích žijí pořád venku. Na...

Rozšiřujeme naši fotogalerii

30.10.2017 08:52
Naše cestovatelské besedy jsou v plném proudu. V programu máme novou přednášku na téma Barma a Vietnam a po prvních reakcích snad můžeme říct, že diváky zaujala. Abychom neochudili ani naše příznivce, kteří se na besedu nedostanou, přinášíme fotogalerii třiceti zajímavých zážitků. Stačí, když...

Nová beseda Barma a Vietnam

22.10.2017 10:38
Třetí týden po sobě vám přinášíme novinku z naší tvorby. Po stolním kalendáři na rok 2018 a novém dokumentárním filmu na DVD, které si můžete u nás objednat, sdělujeme informaci pro organizátory i účastníky našich besed. Začali jsme přednášet nové téma - Barma a Vietnam. Původně jsme měli v plánu...

Nový film o cestování s Jirkou je na světě

16.10.2017 08:32
Dnes bych vám rád představil náš nejnovější cestopisný dokument, který jsme vydali na DVD. Mapuje dvě naše evropské výpravy a pojmenovali jsme ho S Jirkou na sever i na jih. Nejprve vás zavedeme do Skandinávie a Pobaltí a potom ještě do horkého Španělska. Film je možná trošku jiný než...

Máme nový kalendář

08.10.2017 17:39
Stolní kalendář 2018 V pořadí pátý kalendář z našeho cestování po světě by se dal opět nazvat netradičním. Nabízíme vám příběh o naší expedici Indočínou. Každý týden představíme formou fotografie a komentáře zajímavé místo z Barmy, Vietnamu, Kambodže, Laosu nebo Thajska. Věříme, že se zabavíte i...

Kudy jsme při expedici KANADA+USA putovali?

02.10.2017 10:07
Nejčastějším vaším dotazem k právě proběhlé výpravě byla naše trasa. Pravdou je, že v minulosti jsme se snažili online ukazovat, kde se zrovna nacházíme a tentokrát jsme ty největší nadšence nutili hledat si navštívená místa na mapě. Důvodem byl složitější přístup k internetu. Během dne na hrátky s...

Poslední zpráva z expedice

25.09.2017 02:51
Jsme na konci našeho kanadsko amerického příběhu, sedíme na letišti v Montrealu a chystáme se letět domů. Vše dopadlo podle našich představ, stihli jsme dokonce víc než jsme chtěli....čímž odhaluji slibované překvapení. Mimo plán jsme se podívali do New Yorku a megaměsto rozhodně za malou zajížďku...

Přesun zpět na východ

21.09.2017 02:08
Na naší expedici po Kanadě a USA přišla na řadu fáze polykání kilometrů, míříme zpátky do Montrealu. Přesto máme každý den v programu něco zajímavého a proto se opět hlásíme s novinkami. Jen pro pořádek, na tachometru našeho chevroletu už je přes 11 tisíc ujetých kilometrů, v půjčovně asi omdlí....

Dostihla nás krutá zima

18.09.2017 03:43
Přinášíme novinky z naší výpravy, ale nejprve vás geograficky zorientujeme. Po prozkoumání národních parků na západě Kanady jsme dojeli do olympijského města Vancouver a odtud se vydali na zpáteční cestu na východ. Samozřejmě nemáme v plánu jet stejnou trasou. Kanadou už jsme projeli, takže zpátky...

Zdravíme vás z Kanady

13.09.2017 06:32
Ozývám se poněkud později než jsem si myslel, k pořádnému internetu jsme se dostali až dnes. Bez okolků prozrazuji, že jsme v Kanadě, ale to jste stejně všichni pochopili. Máme za sebou šest tisíc ujetých kilometrů a práve dnes jsme v polovině naší expedice. Přesunuli jsme se z Montrealu, který se...

Uhodnete kde jsme?

04.09.2017 01:59
Minulý týden jsem trošku tajuplně naznačil, že jsme vyrazili na novou expedici. Dnes bych vám rád něco málo prozradil a pomaličku začal odhalovat tajemství. Na cestě jsme teprve čtyři dny a zas tak moc se ještě neudálo, všechno máme teprve před sebou. Země, kterou hodláme prozkoumat, patří podle...

Prázdniny jsou fuč...

28.08.2017 07:09
Měli jste se hezky? Byli jste na nějakém pěkném výletu?Jestli chcete, pošlete nám fotku a doporučte zajímavé místo k návštěvě. My jsme prázdniny strávili doma a připravovali se na podzim. Už brzo vás překvapíme naším netradičním kalendářem na rok 2018, představíme vám úplně nový cestopisný dokument...

Přejeme hezké léto

25.06.2017 20:39
Srdečně zdravíme všechny naše příznivce a děkujeme, že jste sledovali naše pravidelné pondělní novinky. Na prázdniny se odmlčíme, ale na konci srpna se určitě zase přihlásíme, abychom zveřejnili program našich podzimních besed a začali vám zase přinášet nové zprávy. Užijte si krásné léto,...

Díky vám.....

19.06.2017 10:02
Pomaličku končí naše akce, kterou jsme vyhlásili před třemi týdny. Vyzývali jsme vás, naše příznivce, abyste si od nás koupili nějakou knihu nebo DVD za mimořádně nízkou cenu. Navíc jsme slibovali, že kolik našich produktů prodáme, tolik jich i zdarma rozdáme lidem, kteří potřebují povzbudit....

Na cestě po Severním Irsku

12.06.2017 10:25
Pokračujeme v poznávání Velké Británie z minulého týdne a podíváme se ještě do Severního Irska. Zemička malinká, ale určitě stojí za návštěvu. Všichni cestovatelé budou znát Obrův chodník. Do hlavního města Belfastu by před časem kvůli teroristickým bojům nikdo jet nechtěl, ale dnes tady panuje...

Naše milovaná Anglie

05.06.2017 09:46
Dnes chci vzpomínat na jednu z našich nejoblíbenějších evropských zemí - Anglii. Učarovala nám od prvního okamžiku a hned jsme věděli, že na Britských ostrovech nejsme naposledy. S Jirkou se nám povedlo Anglii navštívit dvakrát, poprvé plánovitě přesně podle programu, který Jiřík nachystal a...

Dobročinná akce a mimořádná nabídka

29.05.2017 09:37
Minulé pondělí jsme v podobě Výroční zprávy bilancovali a mě při této příležitosti napadlo zorganizovat prospěšnou akci. Někteří už jste obdrželi od nás mailovou zprávu a další ji v dohledné době dostanete. A pokud ne, přihlaste se nám, protože to by znamenalo, že Váš mail vypadl z našeho seznamu....

Výroční zpráva - květen 2017

22.05.2017 10:40
V tomto čase pravidelně, už mnoho let, vydáváme ohlédnutí za minulým rokem v podobě Výroční zprávy. Rád bych všechny naše příznivce pozval na níže uvedený odkaz nebo prostě v menu klikněte na položku "O nás" a dole zmíněný dokument najdete. A to je pro dnešek vše, teda není toho málo, však...

Cestujeme po Belgii

15.05.2017 09:35
V jarních měsících jsme rádi vyjížděli za květinami do Holandska, a jednou jsme se podívali i k sousedům do Belgie. Pravda, počasí bylo asi jako právě teď u nás, dost možná ještě o pár stupňů méně. Nevlídné podmínky mají své výhody i nevýhody. Nepoznali jsme davy turistů a všechno, co Jirka...

Jen pro pořádek

01.05.2017 10:09
Naši chytří poslanci řekli, že ve svátek se nemá pracovat, nakupovat a podobně, tak my si teď dva pondělky po sobě vezmeme volno a neposkytneme novinky, jak jste zvyklí. Prostě dnes se máme všichni líbat pod rozkvetlým stromem a za týden v pondělí snad už bude konečně teplo a tím pádem čas na...

Návštěva Walesu.

24.04.2017 09:11
Na západě Britských ostrovů se nachází Wales. Zemi jsme navštívili dvakrát. Poprvé při putování po Velké Británii a podruhé cestou do Irska. Obě návštěvy spojuje jeden neúspěch a tím i dluh do budoucna. Naším cílem byl pokaždé národní park Snowdonia. Chtěli jsme vyjet po úzkorozchodné železnici až...

Veselé Velikonoce

17.04.2017 07:55
V dnešním vzpomínání na cestování naší rodiny po světě se nebudeme držet tradičního formátu. Velikonoční pondělí jistě všichni trávíte příjemnějším způsobem než je surfování po internetu. Navíc na Velikonoce jsme v cizině byli jen jednou - v Africe, a to už jsme si v pondělních novinkách...

Monacké knížectví

09.04.2017 21:11
Monako je bohaté a krásné, chudáky zde nenajdete, ale pitomci jsou všude na světě, tedy i tady. Narážím na naši vzpomínku z botanické zahrady nad městem, kde nás přepečlivý strážce pořádku nechtěl s vozíkem pustit po pohodlné cestě. Důrazně nám ukazoval značku jednosměrného provozu, ač v celém...

Představujeme Lotyšsko

03.04.2017 08:22
Jak už jsem se dříve zmiňoval, Pobaltskými republikami jsme jen projeli. Přes krátkou návštěvu na nás udělaly velký dojem a dovedu si představit, že se sem jednou vrátíme a věnujeme jim mnohem více času. Pro vaši orientaci uvádím, že Lotyšsko je prostřední zemí ze tří, které je zvykem označovat...

Amerika v Česku

26.03.2017 21:35
Minulý týden jsme měli sérii přednášek daleko od Přerova a při této příležitosti jsme si udělali malý výlet. A tak jsem si říkal, že bych v letošních novinkách mohl udělat malou změnu. Dnes tedy nebudeme cestovat v cizině, ale podíváme se do okolí Karlštejna. Konkrétně jsme absolvovali menší túru...

Na jeden den v Litvě

19.03.2017 20:03
Jsou země, které prozkoumáváme důkladně, ale také takové, kde strávíme jen chviličku. Litvou jsme projížděli při expedici, jejímž hlavním cílem byla Skandinávie. Strávili jsme zde pouhý den, ale i tak se nám zde moc líbilo. Nejvíce asi u hradu Trakai, který leží na jezeře a díky své poloze byl...

Vzpomínáme na skvělou expedici Španělskem.

13.03.2017 08:56
Na konci léta 2015 jsme přesně podle plánu našeho Jirky navštívili největší perly Španělska. Žádné polehávání na plážích a koupání v moři, pěkně jako vždy jedno zajímavé místo za druhým a plno krásných zážitků, takhle to máme rádi. Připravili jsme vám novou fotogalerii, kde najdete jen zlomek z...

Norsko je přírodním rájem.

06.03.2017 08:24
Dnes dokončíme představování skandinávských zemí a podíváme se do Norska. Svými fjordy a zelenými kopci nám připomínalo Nový Zéland. Cestovalo se nám tady náramně, pečlivě udržované silnice a ta krása všude kolem nás opakovaně nutila žasnout. Ochutnali jsme rybí speciality, prohlédli jsme si...

Švédské království nás příjemně překvapilo

27.02.2017 09:00
Do sbírky navštívených zemí dnes zařazujeme Švédsko. Královstvím jsme projeli vcelku svižně, ale zanechalo v nás velké dojmy. Možná nejsilnější vzpomínku budeme mít na největší švédské jezero Vänern. U vody vládla opravdu pohoda, mít tady víkendovou chatu je přáním každého Švéda. Našli jsme místa...

Krátká zastávka v Estonsku.

20.02.2017 08:55
Při našem putování severní Evropou jsme v roce 2015 projížděli Pobaltím. Z Finska jsme přijeli trajektem do hlavního města Estonska Tallinnu. Naše návštěva měla mimořádné zpestření, bydleli jsme u kamaráda české národnosti, který tady na pár let služebně zakotvil. Tomáš bydlí v Tallinnu i s...

V Grónsku není jenom sníh a led.

13.02.2017 07:54
V půlce února v našich končinách už pomaličku vyhlížíme jaro. Ne tak daleko na severu, na největším ostrově světa, v Grónsku. V tomto období se tam jezdí na psích spřeženích a také máte šanci vidět polární záři. My jsme se na naši nejchladnější expedici vydali pochopitelně v teplejším období,...

Plníme naše dluhy

06.02.2017 10:22
Po naší expedici do Asie jsme se vrátili do pracovního režimu a obnovujeme tedy i tradiční pondělní novinky. V letošním roce máme v úmyslu především doplnit naši fotogalerii navštívených zemí. Samozřejmě vás budeme informovat o všem aktuálně důležitém i plánech do budoucna. Vzpomínání na minulé...

Rok 2016 je definitivně minulostí

30.01.2017 08:22
Ještě jednou děkujeme všem, kteří nám drželi pěsti na expedici po Asii. Taky jsme dostali mnoho hezkých přání do nového roku, jen jsme nestíhali odpovídat. Přejeme všem našim kamarádům a příznivcům hodně zdraví, osobních i pracovních úspěchů. Před dvěma dny uzavřeli loňský rok také Číňané a...

BARMA - VIETNAM - KAMBODŽA - LAOS - THAJSKO

13.12.2016 11:10
Vážení příznivci našeho cestování. Jak mnozí víte, rozhodli jsme se, že dotáhneme do konce všechny Jirkovy plány. Vydáváme se tedy na asijskou expedici a vám nabízíme možnost být virtuálně s námi. Jedeme jen s batohem na zádech a na počítač nám nezbylo místo. Proto jedinou možností je zveřejňovat...

Radost z deště

12.12.2016 09:14
Počasí je pro cestování velmi důležité a nálada je rozhodně lepší, když svítí sluníčko a při focení vám nebrání mlha. Snad pouze jednou jsme měli z deště radost, na Faerských ostrovech. K nim prostě padající voda neodmyslitelně patří. Jezdí se tady po silničkách kolem moře a nad vámi jsou vysoké...

Všechno nejde podle plánu

04.12.2016 14:31
Mnohokrát jsem vysvětloval, že Jirka měl naše expedice vždy dokonale připravené a my jsme mu do obsahu příliš nezasahovali. Ale každé pravidlo má své výjimky. Brimham Rocks mezi ně určitě patří. To jsme prostě jednou s Monikou trošku náhodně objevili čarovné skály, které se nám na první pohled...

Hrad Trakai

28.11.2016 08:04
Litva nebo také Litevská republika je správnou odpovědí pro tento týden. Hrad Trakai, který jsme tady mimo jiné navštívili, byl jednou z nejkrásnějších staveb tohoto druhu, jakou jsme na našich výpravách viděli. A také jsme si tady náležitě užili. Většinou na expedicích spěcháme, abychom stihli...

Bojíte se výšek?

20.11.2016 20:46
Na besedách s oblibou říkám, jak se moje manželka bojí výšek a pohled ze židle je pro ni adrenalinovým zážitkem. Jenže já jsem úplně stejný posera a ke svačince s nohama přes skálu Preikestolen by mě nikdo nedonutil. Dovolte mi malou provokaci....kdo z vás by se na tuto skálu posadil s nohama přes...

Kamarádská husa

13.11.2016 23:06
Jsou svátky a významné dny, kdy musíte udělat něco, co dost možná udělat vůbec nechcete. A jsou dny, kdy nemusíte udělat vůbec nic a přesto uděláte moc. Složitý? Naopak, velice jednoduchý. Skládám velkou poklonu našim kamarádům Vendulce a Davidovi, kteří nás pozvali na Svatomartinskou husu. Zažili...

Vzpomínky na Afriku

06.11.2016 14:13
Když je nám zima a navíc nás přepadne nějaký bacil, rádi vzpomínáme na naše výlety do tepla. A právě takové pocity u nás teď převládají. Organizátoři našich besed jsou na tom v tomto směru dost podobně. Zrovna nedávno jsem řešil s paní knihovnicí téma naší přednášky a její odpověď mi udělala...

Jsou Japonci dokonalí?

30.10.2016 13:17
Při našem putování po Japonsku jsme se mnohokrát přesvědčili, jak velký náskok v technických vymoženostech mají místní obyvatelé proti zbytku světa. Moderní novinka, kterou nám vnucují pokrokoví obchodníci u nás, bývá dost často v Zemi vycházejícího slunce už dávno běžnou součástí života. O...

Dva vítězi

23.10.2016 20:31
Šampion je většinou jen jeden, ale pokud nastanou mimořádné okolnosti, pak může být na nejvyšším stupni i těsno. Bez velkých výmluv ... minulý týden jsme byli s besedami daleko od domova a neměli ani přístup na internet. A tak jsem musel pondělní novinky mimořádně vynechat. Tento týden máme tedy...

Když se chce....

10.10.2016 08:13
Náš loňský výlet přes Pobaltské republiky byl sice krátký, ale intenzivní a zajímavý. Z mnoha zvláštních míst, které jsme navštívili vynikaly bažiny Viru Raba. Zkoušeli jsme dát prstíček masožravým rostlinám, ale byl pro ně moc velký. Když však Alča na chvíli sestoupila z dřevěného chodníku na...

A jdeme na to....

03.10.2016 07:46
Odpověď na soutěžní otázku by mohla být tak složitá, že by jí skoro nikdo nerozuměl, upřímně řečeno ani autor článku, tedy já. Myslím si, že nám normálním, průměrně vzdělaným, úplně postačí informace: "Jedna z nejstarších forem života na světě se nachází v Shark Bay, na západě Austrálie, a...

Vydali jsme kalendář 2017

26.09.2016 08:18
Na vodopád Skógafoss máme úžasnou vzpomínku. Jirka byl vždycky velmi citlivý, aby měl čisté oblečení, aby na něj nespadla nějaká kapka nebo snad dokonce ptačí trus. Ale na cestách nic podobného neplatilo, jakmile na Islandu vystoupil z auta, okamžitě nám na elektrickém vozíku ujel a mířil rovnou...

Naše nová kniha je na světě

19.09.2016 08:35
V kalendáři pro minulý týden jsme měli extra hádanku, ale chyták nám nevyšel a žádné raritní odpovědi o kombajnech na střechách domů jsme nedostali. Nejvíce nás pobavila vtipná odpověď navrhující použít pro úklid střechy žirafu.Tráva se však skutečně neseče ani se nahoru neposílají ovce, kozy nebo...

Dojmy z první přednášky

12.09.2016 07:29
Začněme naším kalendářem a odpovědí na soutěžní otázku. Hledali jsme poušť považovanou za nejstarší na naší planetě a těžce byste hledali na světě vyšší písečné duny než jsou právě v Namibii. Pro nás je Namib jedním z nejemotivnějších míst, které jsme navštívili. Mrtvé údolí je známé samozřejmě...

Přednášková sezóna začíná

05.09.2016 07:59
Minulý týden jsme hledali sport, který se jmenuje surfování. Na Havajských ostrovech je mimořádně populární a jeho zakladatel zde má dokonce i svou sochu, jmenuje se Duke Paoa Kahanamoku, ale říkají mu dodnes Otec surfování. Byl vynikající plavec, vždyť získal na čtyřech olympiádách tři zlaté a dvě...

Tráva roste výš než stromy

29.08.2016 07:49
S námi soutěží samí cestovatelští odborníci, opět jsem dostal jen správné odpovědi. Poněkolikáté vás všechny chválím a děkuji za maily a SMS, které jsem obdržel. Bambus je skutečně botanicky tráva, mnozí jste dodávali, že z čeledi lipnicovitých. Procházka po bambusovém lese v Japonsku byla úžasná....

Náhodně vyfocená rarita

22.08.2016 07:57
Cestovat se dá mnohými způsoby. Nemám na mysli jestli jdete pěšky nebo se pohybujete některým z dopravních prostředků. Nezajímá mě, zdali se pohybujete po souši, vzduchem, na vodě nebo dokonce pod hladinou. Nechci ani rozebírat, jestli je vaší prioritou příroda nebo máte raději města, významné...

Obří vidlička

15.08.2016 08:21
Smekám klobouk před našimi soutěžícími, jste čím dál lepší a špatných odpovědí je minimum. V drtivé většině jste věděli nebo našli, že obří vidličku zapíchli pro potěšení turistů ve městě Vevey. Mám velkou radost, že vás soutěžení stále baví, dáte si tu práci a hledáte odpovědi. Někdo na internetu,...

Díváte se na Objektiv ČT?

08.08.2016 09:01
Správná odpověď z našeho hádankového kalendáře pro tento týden zní Ekvádor. Při posuzování vašich tipů jsem však benevolentní, a proto jsem uznával i Peru, které se docela často v mailech objevovalo. Zřejmě to totiž bude správně, ač jsme v této zemi nikdy nebyli. Uznávám, že každý tipující nemá...